پروژه آپدیت

فروشگاه اینترنتی -مقالات ترجمه شده-پایان نامه های تخصصی-پروژه های تحقیقی و.....
  • پروژه آپدیت

    فروشگاه اینترنتی -مقالات ترجمه شده-پایان نامه های تخصصی-پروژه های تحقیقی و.....

مشخصات بلاگ
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
دوشنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۱۱ ب.ظ

دانلود گزارش کارآموزی آشنایی با PLC

دانلود گزارش کارآموزی آشنایی با مدارهای PLC

این تحقیق با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد

خلاصه و فهرست کلی:                            

در زیر به مختصری ازعناوین و چکیده آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است :

فهرست

آشنایی با مکان کارآموزی

 ساختار  PLC

 جدول مزایای  PLCنسبت به کنترل کننده های دیگر

 تفاوت PLCبا کامپیوتر

 کاربرد PLCصنایع مختلف

 سخت افزار PLC

 مدول منبع تغذیه (PS)

 واحد پردازش مرکزی (CPU)

 حافظه (Memory)

 ترمینال ورودی ( Input Module)

 الف ) ورودی های دیجیتال یا گسسته

 ترمینال خروجی (output module)

 الف)خروجی های دیجیتال یاگسسته

 ب)خروجی های آنالوگ یاپیوسته

 مدول های ارتباط پروسسوری((CP

 مدول های رابط(IM)

 تصویرورودی ها(PII)

 تصویرخروجی ها(PIO)

 فلگ ها،تایمرهاوشمارنده ها

 انبارک یاآکومولاتور(ACCUM)

 گذرگاه عمومی ورودی/خروجی(I/O bus)

 روشهای مختلف آدرس دهی

 نرم افزار PLC

 واحد برنامه نویسی(PG)

 روشهای برنامه نویسی در PLC

روش نمایش نردبانی (LAD)

 روش نمایش فلور چارتی( csf)

   نمایش عبارتی( stl)

 فیلپ فلاپ:

 دستورLوT

 مقایسه کننده ها:

 نصب وراه اندازی ،رفع عیب plc

  نصب plc

 حفاظت فیزیکی

 حرارت محیط

 تداخل مغناطیسی

 سیم کشی

 گسترش

 اتصالات سیم های بیرونی

 ایمنی

 اتصال وسایل ایمنی

 دوری ازعیب های ورودی

 مستندسازی

 مقدمات تست دستگاه

 بازبینی عملیات

 آزمون نهایی

 عیب یابی

 در صد خرابی و منبع آن

  جدول راهنمای عیب یابی

 مقدمه

 محلی که من کار آموزی ام را درآن گذراندم شرکت تولیدی  به نام مینا پلاست می باشد . محصولات این شرکت تولید طناب نخهای مختلف پلاستیکی برای استفاده های متفاوت مثلا استفاده در  کمباین ها و..... می باشد .

 این شرکت از یک سوله 100 متری برای واحد تولیدی ، یک اتاق برای استراحت،  یک سالن کوچک غذاخوری و یک انبار تشکیل شده است . شیفت کاری این شرکت بصورت سه شیفت کاری 8 ساعته می باشد .

 نحوه تولید محصول در این شرکت به این صورت است که در ابتدا مواد را در یک مخزن بزرگ می ریزند. این مواد ( مواد اولیه ) بنا به نوع تولید محصولات متفاوت است . از جمله  موادی که در این شرکت استفاده می شد  و ضایعات مواد پلاستیکی می باشد .

 همچنین بنا به حجم مواد رنگ دلخواه را به داخل همزن اضافه می کنند که این مخزن توسط دستگاه مادر  که المنتهای زیادی در آن بکار رفته است هدایت می شود . با استفاده از این المنت که حرارت ایجاد کرده و موجب ذوب شدن مواد اولیه می شود این مواد ذوب شده از یک محلی به نام برجک عبور  داده شده و بصورت بادکنک در آورده می شود که در بالای برجک چند غلتک وجود دارد که این بادکنک ها را له می کند و به صورت نواری پلاستیکی پهن در می آورد . این نوارهای پهن پلاستیکی توسط غلتکها حرکت کرده و در ماشین برجک توده ها به چند نوار پلاستیکی تبدیل می شود .

 نکته قابل توجه در این قسمت این است که با استفاده از تیغه های دلخواه نوارهای پلاستیکی دلخواه خواهیم داشت . یعنی اینکه اگر از 3 تیغه استفاده کنیم 3 نوار پلاستیکی خواهیم داشت و.....

 این نوارها توسط غلتک های پائین برجک حرکت کرده و از روی یک سینی بزرگ که زیر آن المنتهای زیادی بکار رفته و توسط یک ترموستات حرارت آن تنظیم می شود ، حرکت کرده و توسط سه غلتک نسبتا بزرگی کشیده می شوند و به صورت نوارهای نازکتر در می آید .

 این نوارها توسط دستگاهی به نام پیچنده پیچیده می شود و به صورت کلافهایی در می آید که در این کلافها پس از رسیدن به حالت استاندارد داده شده به دستگاه ( وزن مخصوص) از حرکت ایستاده  و توسط اپراتور از دستگاه جدا شده و در یک دستگاهی دیگر به نام  تابنده تاب داده شده و به صورت طناب یا نوارهای پلاستیکی یا تک لایه در می آید .

 لازم به توضیح است اگر می خواهیم نوار پلاستیک تک لایه داشته باشیم باید برای هر کدام از نوارها از یک پیچنده به صورت جداگانه استفاده نمائیم و بعد از تابیده شدن در این دستگاه بصورت بسته بندی منظم با نشان  و علامت مخصوص روانه بازار می گردند .

 لازم به ذکر است دستگاههای مورد استفاده در این شرکت بصورت   می باشند .

 

ساختار

     از عبارت به معنای کنترل کننده منطقی قابل برنامه ریزی گرفته شده است .  ، کنترل کننده ای نرم افزاری است که در قسمت ورودی ، اطلاعاتی را بصورت باینری دریافت و آنها را طبق برنامه ای که در حافظه اش ذخیره شده پردازش می نماید و نتیجه عملیات را نیز از قسمت خروجی به صورت فرمانهایی به گیرنده ها و اجرا کننده های فرمان ارسال می کند .

 به عبارت دیگر عبارت از یک کنترل کننده منطقی است که می توان منطق کنترل را توسط برنامه برای آن تعریف نمود و در صورت نیاز ، به راحتی آن را تغییر داد .

 وظیفه قبلا بر عهده مدارهای فرمان رله ای بود که استفاده از آنها در محیط های صنعتی جدید منسوخ گردیده است . اولین اشکالی که در این مدارها ظاهر می شود آن است که با افزایش تعداد رله ها حجم و وزن مدار فرمان ، بسیار بزرگ شده ، همچنین موجب افزایش قیمت‌  آن می گردد . برای رفع این اشکال ، مدارهای فرمان الکترونیک ساخته شدند ولی با وجود این ، هنگامی که تغییری در روند یا عملکرد ماشین صورت می گیرد مثلا در یک دستگاه پرس ، ابعاد ، وزن ، سختی و زمان قرار  گرفتن قطعه زیر بازوی پرس تغییر می کند ، لازم است تغییرات بسیاری در سخت افزار سیستم کنترل داده شود . به عبارت دیگر اتصالات و عناصر  مدارفرمان باید تغییر کند .

 با استفاده از   تغییر در روند تولید یا عملکرد ماشین به آسانی صورت می پذیرد، زیرا دیگر لازم نیست سیم کشی ها و سخت افزار سیستم کنترل تغییر کند و تنها کافی است چند سطر برنامه نوشت و به ارسال کرد تا کنترل مورد نظر تحقق یابد .

 از طرف دیگر قدرت   در انجام عملیات منطقی ، محاسباتی ، مقایسه ای  و نگهداری اطلاعات به مراتب بیشتر از تابلوهای فرمان معمولی است .   به طراحان سیستم های  کنترل این امکان را می دهد که آنچه را در ذهن دارند . در اسرع وقت بیازمایند و به ارتقای محصول خود بیندیشند ، کاری که در سیستم های قدیمی مستلزم صرف هزینه و به خصوص زمان است  و نیاز به زمان ، گاهی باعث می شود که ایده مورد نظر هیچ گاه به مرحله عمل در نیاید .

 

CPUیا واحد پردازش مرکزی در حقیقت قلب PLCاست.وظیفه این واحد دریافت اطلاعات از ورودی ها ، پردازش این اطلاعات مطابق دستورات برنامه و صدور فرمانهایی است که به صورت فعال یا غیر فعال نمودن خروجی ها ظاهر می شود . واضح است که هر چه سرعت پردازش CPUبالاتر باشد زمان اجرای یک برنامه کمتر خواهد بود

این فایل شامل : صفحه نخست ، فهرست مطالب و متن اصلی می باشد و با فرمت ( word ) در اختیار شما قرار می گیرد.

(فایل قابل ویرایش است )



ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.